Pel fet que l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (Procés de Bolonya) es basa principalment en criteris econòmics i mercantilistes a l’hora de reformar la universitat, perquè s’oblida dels criteris fonamentals del que hauria de ser la institució universitària, com són el científic i el servei a la societat en el seu conjunt i no només als sectors amb més potencial econòmic d’aquesta.
A més a més, hem de denunciar que la comunitat universitària en general i els estudiants en especial no hem sigut ni informats ni preguntats sobre aquest procés. Pel que fa al sector estudiantil significa també un greu prejudici cap als nostres drets, ja siga per l’augment de les tasses acadèmiques, per la reducció de les beques públiques o per la devaluació de la formació en continguts i en titulació, per la impossibilitat de combinar treball i estudis.
Gràcies a l’actitud irresponsable i interessada del Consell d’Alumnes de
Per això des de l’assembles d’ estudiants exigim:
1. La paralització del Pla d’Ensenyament Superior, així com la convocatòria d’un referèndum per part del rectorat de
2. Que es defense i promocione un criteri epistemològic i acadèmic a l'hora d'elaborar els currículums corresponents en oposició a criteris mercantilistes. Ens oposem a la reducció i compressió de continguts específics a quatre anys i la implantació d'un postgrau especialitzador de major preu que tracte de solucionar les carències formatives derivades.
3. La dissolució de l’actual Consell Social de la Universitat d’Alacant, format en la seua implaclable majoria per empresaris.
4. Respecte al finançament, exigim el manteniment i l'augment de les beques tradicionals a fons perdut, i rebutgem que el model de beca-prèstec es convertisca en prioritari. Mantenim, a més, que l'oferta per part de certes entitats bancàries d'aquest model de prèstecs no deu, en cap moment, interferir en la gestió universitària ni influir en l'elaboració de continguts docents. Demandem, doncs, un model de finançament totalment públic que abandone l'actual tendència cap a un model mixt.
6. Que es respecte el dret de la comunitat universitària (estudiants, professors i PAS) a participar en qualsevol procés de reforma educativa i en les seues implantacions concretes.
7. Que no s'impose la figura de l'estudiant a temps complet (de
8. Que en qualsevol procés de reforma educativa es respecte l'heterogeneïtat cultural.
Sant Vicent del Raspeig, 6 de Novembre de 2008;
Assemblea d’Estudiants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada